Yazd

27 mei 2013 - Yazd, Iran

Op 27 mei was Cynthia voldoende hersteld voor de reis naar Yazd. De eerste stop op de route was in Persegadai waar de tombe van Darius staat. Nadat we die bewonderd hadden was er tijd voor koffie en cake bij de bus. We gingen picknicken bij een landbouwbedrijf en hadden moeite het eten voor onszelf te houden want de honden wilden ook een hapje. Nu dan toch echt de woestijn in. Lange rechte wegen door steeds veranderende landschappen. Aangekomen in Yazd bleken we een ouderwetse karavanserai als hotel te hebben. Heel gezellig en sfeervol en ook nog eens vlak bij het centrum van de oude stad.

Na een goede nachtrust gingen we de oude stad verkennen en dwaalden we door allerlei verlaten steegjes. We bezochten de vrijdagmoskee en het museum van Yazd dat daarnaast gevestigd is. Speciaal voor ons werd het museum geopend en na ons vertrek weer gesloten. We kochten meloen, tomaten en komkommers en regelden onze eigen lunch op de banken in de karavanserai. Ruud bezocht daarna ook nog het watermuseum, Willem Alexander bleek niet aanwezig.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ans en wilfried:
    31 mei 2013
    fijn te horen dat alles goed gaat en dat Cynthia weer opgeknapt is. wij maken ons inmiddels ook op voor onze reis, hebben nog een week voor de laatste voorbereidingen. groetjes ans en wilfried
  2. Ruud & Cynthia:
    1 juni 2013
    Jullie ook een heel fijne vakantie gewenst en succes met de voorbereidingen!
  3. Rob en Silvia:
    1 juni 2013
    Fijn te vernemen dat Cynthia weer is opgeknapt.
    Hebben jullie ons antwoord op jullie E-mail van 28 mei j.l. ontvangen?
    Liefs en groetjes en blijf vooral gezond!
  4. Jan:
    2 juni 2013
    Gelukkig gaat het weer beter met Cynthia. Mocht ze ook zoveel mooi gekleurde tabletten slikken als jij Ruud in China en kreeg ze ook zo'n heerlijk drankje.
    Hopelijk kunnen jullie nou weer genieten van de verdere reis. Succes verder Truus en Jan
  5. Jopie:
    3 juni 2013
    Goed dat jullie weer verder konden. Dat is even heftig. Geniet verder van de reis.