Shanghai Sightseeiing

13 augustus 2013 - Shanghai, China

Vanaf de Bund heb je een mooi uitzicht over de skyline van Pudong aan de overkant van het water. Wij waren duidelijk niet de enigen die daarop afkwamen, het was er enorm druk. Nou scheelt het natuurlijk ook dat het 's avonds een stuk beter uit te houden is dan overdag in de zon met bijna 40 graden ...

We vonden in een gezellig en stijlvol restaurant, "M on the Bund", in een van de historische gebouwen, een tafeltje op het dakterras en daar hebben we lekker gegeten en van het uitzicht genoten.

De volgende ochtend bleek dat een grotere kamer niet het enige extraatje was als gevolg van onze upgrade. We hadden nu ook het ontbijt erbij. Meestal stelt het ontbijt in Chinese hotels niet zoveel voor maar hier blijkt het erg uitgebreid, zo is er zelfs bruin brood en kaas en dat hebben we in China nog nooit eerder meegemaakt!

We hielden het dan ook langer dan gebruikelijk uit bij het ontbijt maar uiteindelijk gingen we dan toch naar buiten, de hitte in. Het plan was om wat van de oude gebouwen te gaan bekijken maar we kwamen niet verder dan de Bund Sightseeiing Tunnel. Via die tunnel kun je aan de andere kant van de rivier komen. We kochten een combi ticket voor de tunnel en de TV-toren. In de folders zijn ze heel enthousiast over de tunnel maar ons viel het tegen. Je wordt in een glazen voertuig gezet en rijdt over rails door de tunnel met allerlei lichteffecten en dat is het dan. Aan de overkant wandelden we een stukje over de boulevard en bekeken de Bund van wat verder weg tot we opeens de Super Brand Mall tegen kwamen. Nou, voor we daar weer uit waren ...

Na de lunch, meer om even rustig te zitten dan dat we nou zo'n honger hadden, gingen we op zoek naar de Oriental Pearl Radio & TV Tower om het uitzicht te gaan bewonderen. De toren is meer dan 400 meter hoog en we gingen met z'n vijftigen in een lift, met 7 m/sec omhoog, naar het uitzichtsplatform op 259 meter hoog.

Daarvandaan konden we 360 graden rond over Shanghai uitkijken. Erg mooi en ook erg hoog, dat bleek nog eens extra toen we een verdieping lager hetzelfde rondje nog eens deden maar dan met een glazen vloer ...

Al met al was het al aan het eind van de middag dat we weer terug gingen naar ons hotel en besloten deze avond maar daar in de bar te gaan eten. Niet dat we ons die avond verder verveeld hebben of zo. De was lag bij onze terugkomst al weer klaar, we moesten de koffers nog verder uitpakken, er moesten nog reisverhalen geschreven worden etc.