Laatste stop: Shanghai

12 augustus 2013 - Shanghai, China

Maandag de 12e was het weer tijd om te verkassen. Zondagavond hadden we afscheid genomen van ons favoriete tentje in Elgin Street maar nu moesten we weer vroeg op. Bij onze aankomst in Hong Kong hadden we nog dapper de Airport Express en metro gebruikt en dat ging op zich prima maar echt gelukkig werden we er niet van. Vooral dat gesjouw met je koffers door de straten bij ca 35 graden is funest. En het is een ding om bezweet bij je hotel aan te komen, dan kun je tenminste nog meteen onder de douche, maar om je reis naar Shanghai bezweet te beginnen is nog een stuk minder aangenaam. Kortom, we gingen met een taxi naar het vliegveld. Klinkt duur maar viel best mee, € 32 in totaal tegenover ruim € 22 met het openbaar vervoer ... Gelukkig stonden er langs de weg borden waarop was aangegeven bij welke terminal we moesten zijn voor het oh zo beroemde Juneyao Airlines (wie kent ze niet) en we waren met onze taxi zo vlot gearriveerd dat de incheckbalie nog niet eens open was!

Met maar een beetje vertraging, en daar kon Juneyao ook niets aan doen, landden we op Pudong Airport in Shanghai. Aangezien de Maglev, de supersnelle trein, maar tot de rand van de stad rijdt, het dichtstbijzijnde metro station zelfs zonder koffers ca 20 minuten lopen vanaf ons hotel ligt en het in Shanghai nog warmer is dan in Hong Kong  namen we ook hier een taxi. Daarmee kwamen we vlot, 49 minuten over 43,6 km (volgens het uitgeprinte bonnetje van de taxichauffeur), bij ons hotel.

Dat hotel blijkt inderdaad, zoals we verwachtten, te zijn gevestigd in een oud gebouw, in dezelfde stijl als al die beroemde historische gebouwen op The Bund, het oude historische handelshart van Shanghai. Bovendien ligt het direct na de Garden Bridge, tegenover het Russische consulaat, vlak naast The Bund.

We werden er ontvangen met de mededeling dat de kamer die we geboekt hadden niet beschikbaar was. De volgende mededeling was echter dat we een gratis upgrade naar een suite kregen ... Dat maakte veel goed!

Voor onze laatste nachten van deze vakantie hebben we dus een nog ruimere kamer dan we al hadden ingepland, dat compenseert de onverwacht kleine kamer in Hong Kong dan weer. Bovendien is de lokatie prima, ruim een uur nadat we waren ingecheckt flaneerden we al over The Bund, maar ja, daarvoor hoefden we dan ook alleen de brug maar over te steken!

1. Winfred:
    13 augustus 2013
    ik gokte erop dat jullie nog wel langs macao zouden gaan...
  2. Ans en wilfried:
    13 augustus 2013
    niet te geloven dat jullie fantastische reis er alweer bijna opzit.
    Zijn heel benieuwd naar de "live"verhalen, ook al hebben we via de BLOG natuurlijk alles kunnen volgen.
    Jullie huisje staat er nog netjes bij en de meeste plantjes hebben het goed overleefd.
    spreken elkaar snel.
    groetjes Ans en Wilfried
  3. N.Lagerweij:
    14 augustus 2013
    Nog 'n paar dagen en er waai 'n andere wind. Dus: Haal er uitwat mogelijk is.
    Mooie verhalen en dit keer weinig foto's. Ook dat loop op.
    Wij zijn in Oldenzaal geweest. Fijne mensen en dus wat gereden in zijn mooi auto en ook wat gelopen. Het gaat met mijn rug/been en voet niet goed. Morgenochtenmd naar het ziekenhuis voor een of andere electrische .... Als dit ook mis gaat dan die ruginjectie, maar we zeggen maar Op Hoop van Zegen. Morgen middag komt een trappenleveranvier em vrijdag een andere. Een aangenaam leven is het helemaal nioet. Veel pijn etc
    Gr Leny en Nic