Hong Kong by the sea

11 augustus 2013 - Hong Kong Island, China

Helikopters en Rolls Royces zijn voor ons niet weggelegd dus wij beperkten ons tot de Star Ferry en de MTR, net als massa's anderen overigens. 's Avonds gingen we namelijk nog even terug naar Kowloon voor een bezoek aan de avondmarkt van Temple Street en onderweg daarheen konden we de lekkere sappige steaks bij het Outback Steakhouse natuurlijk niet laten liggen ...

De volgende ochtend gingen we op onze laatste dag in Hong Kong eens iets heel anders dan wolkenkrabbers of overvolle straten bezoeken. We gingen naar Stanley. Hoewel we er nog nooit van gehoord hadden blijkt Hong Kong namelijk ook over strand te beschikken, onder andere en voornamelijk bij Repulse Bay en Stanley, een klein plaatsje aan de zuidkust van Hong Kong Island. We namen de bus, de metro rijdt daar (nog) niet heen en via een mooie route kwamen we aan bij het Scheveningen van Hong Kong, compleet met toeristische markt en boulevard en natuurlijk strand. Het was er gezellig en iets dergelijks hadden we hier eigenlijk niet verwacht. Dus een tip voor als er nog eens iemand een paar dagen naar Hong Kong gaat, neem je zwembroek of bikini mee en ga een dagje lekker aan het strand liggen! Maar vergeet in ieder geval in de zomer dan niet je factor 50 want het was midden op de dag bloedheet. Gelukkig hadden ze op de boulevard dan weer drank genoeg, dat scheelde  een stuk ...