Shanghai by bus

14 augustus 2013 - Shanghai, China

Woensdag de 14e vertrokken we 's morgens weer naar de Bund met hetzelfde doel als de dag ervoor. Dinsdagavond in de bar hadden we namelijk een planning gemaakt voor de komende dagen. We kwamen echter even ver als de dag ervoor, alleen gingen we nu niet linksaf de tunnel maar rechtsaf de bus in. We besloten namelijk kaartjes te kopen voor de Hop-on-hop-off bus, zo'n dubbeldekker waarin je langs alle belangrijke cq bezienswaardige punten kunt rijden en een goede indruk krijgt van de hele stad. Heel belangrijk is ook dat je dan weinig hoeft te lopen!

De blauwe route voerde ons eerst over de Hangpu Bridge en vervolgens door Pudong. Ongelofelijk dat dit financiële centrum met al zijn wolkenkrabbers 20 jaar geleden nog allemaal moerasland was. Echt uit de grond gestampt dus. Oh ja, en ze willen de hoeveelheid kantoorruimte hier de komende jaren nog verdubbelen ... Ze zijn al bezig met de Shanghai Tower die 632 meter hoog moet worden.

Na Pudong stapten we over op de rode route en gingen daarmee naar Yu Garden en het erg toeristische maar wel gezellige Old Shanghai Street en via o.a. People's Square weer terug naar de Bund. En geloof het of niet, toen zijn we toch echt de oude gebouwen, zoals het Peace Hotel en Old Customs House, gaan bekijken!

's Avonds besloten we te gaan eten bij Sacha's, een restaurant dat her en der wordt aanbevolen. We gingen er heen in een taxi waarvan de chauffeur alleen maar een vaste prijs wilde afspreken, vanwege de verkeersdrukte ... Ruim een half uur en talloze  toeterpartijen later hadden we daar nog begrip voor ook. Het restaurant was erg gezellig en nadat we eerst wat hadden gedronken in de tuin, we waren nog net op tijd voor happy hour, hebben we binnen prima gegeten. De taxi terug reed wel gewoon op de meter, maar ja, toen was de avondspits inmiddels ook wel voorbij.

1. Jan:
    15 augustus 2013
    Als de taxi niet makkelijk door het drukke stadsverkeer komt hoe gaat dat dan met de "hop on hop off" bus, kortom hebben jullie wel wat van deze stad kunnen zien?
    Wij hebben voor de veel kleinere "miljoentjes" stad Berlijn onze fietsen meegenomen en dat bleek weer eens een goed vervoermiddel. Weer even 4 leuke dagen gehad maar zeker niet zo avontuurlijk als jullie maandenlange rondreis.
    Geniet van de laatste dag/uren . Een goede thuisvlucht en tot ziens op Nederlandse bodem
    Truus en Jan
  2. Manuela:
    16 augustus 2013
    Hoihoi,
    Wat heb ik genoten van al jullie mooie en en enthousiaste verhalen! Het kan niet anders dan dat dit echt een onvergetelijke reis voor jullie is (geweest).
    En: Gefeliciteerd Cynthia en een gezellige verjaardag gewenst !!!! (maar jullie kennende zal dat wel lukken)
    En nu? Al bijna weer op de terugreis?
    Groetjes, Manuela