Update

20 augustus 2013 - Zoetermeer, Nederland

Zoals jullie hebben kunnen zien (of niet natuurlijk want de foto is helaas best donker geworden) was het etentje gisterenavond, op het dakterras met uitzicht over Shanghai, gezellig.

Vanmorgen hebben we de laatste spullen in de koffers gestopt en de taxi naar Pudong International Airport gepakt, waar we ruimschoots op tijd aankwamen.

Inmiddels zijn we ingecheckt en door de douane gegaan in afwachting van het vertrek. Als alles goed gaat kunnen we over ruim een half uur (om 15.05 u) gaan boarden en dan om 15.45 u vliegen.

Rond 21.00 u zouden we dan in Kuala Lumpur moeten zijn. Daar moeten we dan nog achter goeie plaatsen voor de vlucht naar Amsterdam aan, want met de boardingpassen die ze hier voor ons hebben uitgeprint zit Cynthia op rij 17 en Ruud op rij 54 ... De vlucht naar Amsterdam wordt namelijk uitgevoerd door de KLM en Malaysia, waarmee we nu eerst gaan vliegen, kan kennelijk niet in het KLM systeem!

Nou ja, om dat te regelen hebben we straks zo'n uur of 2 de tijd! We zien wel hoe het afloopt ...

UPDATE 2

We hebben Kuala Lumpur inmiddels gehaald en 45 min in de rij gestaan bij de transferbalie waar we de laatste 2 plaatsen naast elkaar hebben kunnen krijgen. Wel midden in een 3-4-3 toestel, dus dat wordt tijdens de vlucht niet naar het toilet! Maar ach, wat is 12 of 13 uur vliegen nu helemaal ...

Over een kwartiertje gaan we boarden, dus nu nog maar even snel een toilet opzoeken ?

UPDATE 3

Nou, we hebben het gehaald hoor. Zondagmorgen in alle vroegte zijn we geland op een regenachtig Schiphol, echt Nederlands weer ! Gelukkig konden we dat weer meteen een beetje compenseren met drop en later op de dag een portie bitterballen, van die typisch Nederlandse produkten die je daarbuiten meestal niet kunt vinden.

Na deze mooie reis begint nu het "gewone" leven weer. Eens zien hoe snel we weer aan vakantie toe zijn ...

1. Ireen:
    17 augustus 2013
    Goede reis terug, het blijft hier zeker nog 1 maand mooi weer!
  2. Jos en Hetty:
    17 augustus 2013
    Goede vlucht terug en succes met de plaatsen!
    Groetjes
    Jos en Hetty
  3. Esther Klaassen:
    19 augustus 2013
    Ruud en Cynthia
    Welkom thuis!!! Jullie hebben een prachtige reis gehad! Leuk om te lezen en alle foto's te zien! Er zijn vast nog meer gekke, mooie of zenuwslopende verhalen over jullie reis te vertellen! Er viel wel iets op in jullie reisverhalen... Het reizen over wegen en spoor etc is nog niet zo eenvoudig en goed geregeld!
  4. Marion van der Veer:
    19 augustus 2013
    Welkom thuis! Ik heb genoten van de verhalen en de foto's, wanneer vertrekken jullie voor de volgende reis :)?