The Peak & The Peninsula

10 augustus 2013 - Kowloon, China

Na onze uitgebreide Dim Sim lunch wandelden we naar de haven om daar de bus naar het Lower Tram Station te nemen. Als je in Hong Kong bent moet je namelijk met het toeristische trammetje naar The Peak om het uitzicht te bewonderen. Helaas dachten heel veel toeristen er net zo over, de wachttijd bedroeg ongeveer een uur, net de Efteling! Boven aangekomen gingen wij echter niet met alle toeristen het observatieplatform op maar wij namen de Hong Kong Trail, een wandelroute rond The Peak met op diverse punten een heel mooi uitzicht over de stad en de haven. We hadden geluk met het weer, het was zonnig en da's best heet maar stukken beter dan de regen die ze hier de afgelopen tijd in overvloed gehad hebben, zeker als je voor het uitzicht komt.

De volgende dag, zaterdag de 10e, gingen we naar Kowloon aan de overkant van Victoria Harbour. We gingen met de beroemde Star Ferry, waarmee de verbinding als sinds eind 19e eeuw wordt onderhouden, vanaf de Wanchai Pier, slechts 5 minuten lopen vanaf ons hotel. In Kowloon bezochten we eerst de Ladies Market in Tung Choi Street, een echte toeristenmarkt, en volgens wandelden we Nathan Road af, terug naar de haven. Daar vlak bij is namelijk het beroemde hotel "The Peninsula" waar je de Afternoon Tea hoort te gebruiken. Helaas was onze timing dit keer iets minder gelukkig. Dit evenement begint namelijk om 14 u en wij waren er om 14.05 u. Dat hield in dat we om 15.55 u een tafeltje kregen toegewezen ... Wel heel bijzonder, zo tussen al dat chic. Een orkestje op een balkon, kroonluchters in de lobby en een rijtje Rolls Royces voor de deur. Toen we uiteindelijk vertrokken bleek overigens dat het nog decadenter kan, er arriveerde een gast per helikopter op het heliplatform van het hotel ...