Xiahe (2)

14 juli 2013 - Xiahe, China

Ondanks de aanzienlijke hoogte (bijna 3.000 meter) hadden we vanmorgen geen hoofdpijn, ook van de Chinese wijn, bier en likeur ondervonden we geen nadelige gevolgen. Goeie kwaliteit kennelijk. Vandaag, de 14e juli, hadden we een rustige dag. We stonden wat later op dan normaal en wandelden een stuk door zowel oud als nieuw Xiahe. Daarbij ontdekten we o.a. een stoombroodjesbakker die een hele hoge toren tegelijk bakte en kwamen we een heleboel Tibetaanse mensen tegen, vaak in mooie traditionele kleding, die helaas meestal niet op de foto wilden. We bezochten het Labrang klooster waarvoor we dit keer geen toegang hoefden te betalen (3 jaar geleden nog wel) en beklommen een gouden tempel waarvoor we dan weer wel toegang moeten betalen. De hele dag was het droog en in het begin van de middag zelfs een beetje zonnig. Pas 10 minuten nadat we weer in ons hotel terug waren gekomen begon het te regenen. Prima timing dus! Helaas was onze was nog niet droog toen we deze terugkregen, het was dus niet zonnig genoeg geweest. Net als gisteren gingen we 's avonds weer hotpotten. Vanavond beperkten we ons alcoholgebruik tot de rode wijn, de Mogao Dry Red Wine kunnen we aanbevelen! Vanaf morgen zullen we het waarschijnlijk met water en thee moeten doen en daar is ook niets mis mee. Misschien maken we wel kennis met de traditionele Tibetaanse thee, met yakmelk ... Hopelijk is daar dan ook niets mis mee!

1. Jan:
    14 juli 2013
    Net terug van onze trip naar Oostenrijk krijgen we nu een impressie van onze vakantie van 3 jaar geleden in China. Het weer lijkt veel beter dan toen en ik verwacht dat jullie nu echt volop van de mooie omgeving kunnen genieten. Gaan jullie ook nog naar dat 7 hoekige dorp? Ruud dan wel voorzichtig van die heuvel af komen want die dames daar herkennen je meteen en komen dan helemaal niet meer bij van het lachen.
    Geniet van Tibet en doe Jiang de groeten van ons
  2. Ruud & Cynthia:
    15 juli 2013
    Nee, we gaan dit keer met een grote boog om dat modderdorp heen! Vandaag wel echt op avontuur, onze volgende bestemming ligt 800 km en heel veel bergen verderop en dat halen we nooit in 1 dag. Ben benieuwd waar we vannacht slapen. Het zal de auto wel worden ...
  3. Martine Riske:
    15 juli 2013
    Hoi Cynthia (en Ruud),
    Wat leuk jullie foto's te kunnen zien en jullie reis te kunnen volgen. Dit is vast onvergetelijk voor jullie!!
    Het is prachtig om te zien zeg! Wat een ervaring!
    Geniet lekker met elkaar!
    Groetjes,
    Martine Riske
    (van de collecte voor Alzheimer Nederland)