Xi'an

30 juni 2013 - Xian, China

De treinreis verliep verder zonder incidenten al was het 's nachts wel zodanig warm dat het leek of ze de airco hadden uitgezet. In onze laatste nachttrein sliepen we dus in ieder geval het slechtst. Desondanks kwamen we op 30 juni volgens schema aan in Xi'an. We hadden de dag voor onszelf en hernieuwden onze kennismaking met de moslimwijk, waar we in de bazaar een nieuwe koffer kochten (die van Ruud begon langzaam uit elkaar te vallen, helaas), nagingen of we de "Beerstreet" nog konden vinden en een restaurant zochten voor 's avonds. Met een aantal groepsleden gingen we daar later dan ook eten, in het kader van ons afscheid. Ondanks het ontbreken van enige overeenkomst in taal verliepen zowel het opgeven van de bestelling als het serveren van de deze bestelling perfect en aangezien de kwaliteit van het eten en de stemming van de eters optimaal waren was het een bijzonder geslaagd etentje, gevolgd door een even geslaagd afzakkertje op een terrasje. Als je niet weet waar je ze zoeken moet zijn er in Xi'an niet veel terrasjes te vinden. Maar als je weet waar de Beerstreet zit dan is er echter keus genoeg! Toen we terugkwamen in het hotel was er bericht van Jiang. Hij was gearriveerd en had een kamer in hetzelfde hotel kunnen krijgen. Vanzelfsprekend zochten we hem meteen op! De volgende dag zou onze reis op individuele basis worden voortgezet.