Wei Shan & Chuxiong

29 juli 2013 - Xichang, China

De 28ste begon met een bezoek aan het postkantoor in Dali. We hadden namelijk besloten vast wat bagage naar huis te sturen, er blijft sowieso nog genoeg over om de koffers mee te vullen. De doos die we gevuld hadden bleek uiteindelijk 15,08 kg te wegen maar ze waren zo vriendelijk om de prijs op 14,99 kg te baseren. Als alles goed gaat komt de doos, die per schip zal reizen, over zo'n maand of 2 in Nederland aan.

Na het bezoek aan het postkantoor vertrokken we naar Wei Shan, een kleiner plaatsje met een oud centrum, een uur over 3 rijden verder. Jiang had daar weer een mooi hotel voor ons gevonden en na een eerste bezoek aan het oude centrum bleken we zelfs een massage in het hotel te kunnen krijgen. Eerst een full body en toen bleek dat onze voeten daar niet bij hoorden ook nog maar een foot massage. Allemaal heel luxe, in een mooie kamer, met natuurlijk een tv om ons bezig te houden (Chinese soaps kun je ook zonder ondertiteling best volgen) en wat te eten en drinken erbij!

's Avonds verkenden we de rest van het centrum en vonden een leuk terrasje in een soort binnentuin waar we verse mango juice dronken aan tafeltjes die eigenlijk glazen kubussen waren waar goudvissen in rondzwommen. Net toen we weer op onze kamer waren begon het te onweren en regenen, goeie timing dus.

De volgende ochtend konden we uitslapen want we vertrokken pas aan het eind van de ochtend naar Chuxiong. Naar het schijnt zijn alle oude huizen daar nagebouwd, maar echt of niet echt, het ziet er gezellig uit. Pas in de avond komt alles echt tot leven maar dan is het ook meteen heel druk. Het is net een hele grote braderie met talloze BBQ-kraampjes, souvenirs verkoopstalletjes, restaurantjes en zelfs een stukje kermis. Daar hoorden een hele rij schiettenten bij waar we voor 5 yuan 30 keer op ballonnen mochten knallen!

Er was ook een lokale popgroep die op 2 plaatsen optrad, 2 van de 4 bandleden per lokatie, om hun eigen cd's aan de man te brengen. We kochten er meteen een paar, leuk voor in de auto, verse muziek!