Vervolg

10 mei 2013 - Şanlıurfa, Turkije

Achter de Bazar liggen de grote moskee en de Grot van Abraham, de Citadel en een park mat vijvers waarin de karpers van Abraham rondzwemmen. Hij zou hier namelijk geboren zijn, dat is althans een theorie. Nadat we met de hele groep op verkenning gegaan waren zijn we met z'n tweeën op zoek gegaan naar een restaurantje. Al dachten we in eerste instantie een leuk theehuis gevonden te hebben. Dat bleek echter een kebaprestaurantje te zijn. Erg leuk en lekker. We kregen een pannenkoek voor onze neus met daarop het vlees en los daarbij uien met een sausje, munt, peterselie, gewone uien, pepers om er zelf aan toe te voegen. Daarbij nog een kop Ayran om het af te maken. Op een ander terrasje thee en Kunefe, de locale specialiteit, als dessert. Onze avond eindigde iets eerder dan verwacht door een forse regenbui. Vandaag hebben we eerst wat ruïnes bezocht die ruim 12.000 jaar oud zijn en vanmiddag zijn we weer op zoek gegaan naar leuke winkeltjes in de bazaar. Daar ook meteen een nieuwe rits in een broek laten zetten. Nu rusten we even uit op onze kamer voor we weer de stad ingaan. Morgen vertrekken we naar Diyarbakir.

1. Marijke en Sjoerd:
    Hoi luitjes

Geweldig en dit nog maar het begin. Zoals Ruud achter de tafel zit met eten heerlijk. Cynthia de schalen zijn ook fantastisch heb je een grote koffer bij je?
    groeten van ons en geniet hiervan tot het volgende bericht
    Marijke
  2. Winfred:
    11 mei 2013
    Doe de groeten aan onze Patriot jongens, die zitten daar in de buurt. Een amerikaanse oudcollega heeft nog die dingen meehelpen ontwerpen.
    Vanochtend was er een item op de radio over Kashgar, met (vroeger) de grootste markt op de zijderoute. Komen julle daar ook?
  3. Winfred:
    11 mei 2013
    ik zie dat bij Diyarbakir het plaatsje Batman ligt. Haven't been there, but got the T-shirt.
  4. Ruud & Cynthia:
    11 mei 2013
    De Patriots blijken in de buurt van Adana te staan, een stuk meer zuid westelijk van ons dus helaas zullen we die niet te zien krijgen. Kashgar hopelijk wel, die stad ligt namelijk op onze route als eerste bestemming na Kirgizstan !