Verjaardag in Karakol

15 juni 2013 - Karakol, Kirgizië

Op 15 juni, Ruud's verjaardag, vertrokken we naar de (voorlopig) laatste stad op de route, Karakol. Onderweg daarnaar toe bezochten we het Prezwalski museum, echt een heel leuk museum(pje) over een man die gigantische ontdekkingsreizen in Azië heeft ondernomen onder, op z'n minst, uitdagende omstandigheden. De gids die ons rondleidde was bovendien erg enthousiast en sprak behoorlijk Engels. Na een bezoek aan zijn graf reden we door naar Karakol waar de lunch werd opgeleukt met een taart ter gelegenheid van de verjaardag. Na het inchecken gingen we met de bus op weg om de Russisch orthodoxe kerk, helemaal van hout, te bezoeken. Daarna op eigen gelegenheid de bazaar bezocht en terug met de taxi, gewapend met een grote fles wodka want we zaten al aan de rand van de beschaving, in afwachting van 5 primitieve dagen (en nachten!) in yurts.  Tussen Biskek en Kashgar (met home stays en yurts) hadden we ook geen Wifi. Daarom bij deze nog iedereen bedankt voor de felicitaties, zowel via de mail als de reisblog! De verjaardag hebben we afgesloten met een gezellig etentje in een restaurantje vlak bij ons hotel. Het restaurant zelf was afgehuurd maar op de veranda hebben we met handen en voeten, en een mondje Engels, met een klein groepje, toch een heel geslaagde maaltijd bij elkaar gekregen!