Verder door Kirgizstan

14 juni 2013 - Tamchy, Kirgizië

De volgende dag, 14 juni, vertrokken we naar Tamchy, een badplaats aan het Issyk Kul meer. Over die tocht valt weinig spannends te melden, of het moet zijn dat de weg er niet beter op werd ... Onderweg bezochten we nog wel een veld met rotsen waarop Petrogliefen stonden. Wij vonden dit bezoek wat minder interessant met maar anderen  waren meer gepast onder de indruk van deze eeuwenoude schilderingen op de rotsblokken. De Buranatoren die we later bezochten, met daarbij een veld met rotsen die als grafstenen dienden, ook met tekeningen erop, vonden wij weer veel leuker. De trap in de toren was bovendien bijzonder krap en nog lastiger om af te dalen dan om te beklimmen. Aangekomen in Tamchy verder we ingedeeld over diverse home stays, in het kader van het Community Based Tourism programma. Best leuk, zelfs als er 's nachts geen water is voor het toilet ... De middag besteedden we aan wandelen langs het strand, en daarna troffen we diverse reisgenoten in de lokale kroeg, een betonnen lokaaltje waar ze in ieder geval bier maar ook warme thee schonken. Die thee was best welkom want erg warm was het niet zonder zon. Die avond aten we in onze home stay, een prima maaltijd, en daarna dronken we nog wat op een van de kamers.

1. Jopie:
    21 juni 2013
    Geen foto's van de velden met rotsblokken of de reis. Geen prik meer in de camera? Ik volg jullie. liefs