Terug naar Xiamen

7 augustus 2013 - Xiamen, China

Het zal niemand verbazen dat we de volgende ochtend vroeg wakker waren. We hadden met de chauffeur afgesproken dat we om 8 uur terug zouden rijden naar Xiamen maar zowel wij als hij waren voor achten al bepakt en bezakt en dus reden we iets voor op schema weg, dezelfde route die we gisteren heen hadden gevolgd. Er was echter op het einde van de route wel een wijziging, we hadden namelijk voor de laatste nacht Xiamen een ander hotel geboekt, een hotel met buitenzwembad waar we 's middags eens lekker lui in de zon konden liggen. Nou, daar waren we dus ruim op tijd voor, om 11 uur waren we al ingecheckt! Met zo'n korte reistijd vraag je je toch af waarom we de Hakka dorpjes niet als dagtocht konden doen. waarschijnlijk heeft de agent de bezoektijden van Chinese groepen aangehouden en wij zijn inderdaad een stukje sneller met onze bezichtigingen ...

In ons nieuwe hotel werden we nog wel geconfronteerd met een klein probleempje, je mag in China klaarblijkelijk alleen een zwembad in als je een badmuts op hebt ... Gelukkig hadden ze die te koop. Na het zonnebaden bij het zwembad hebben we zelfs nog buiten op ons balkon gezeten, ook in de zon, op de elfde verdieping, met alleen een stukje glas tussen ons en de diepte ... Toen de avond gevallen was zijn we in het restaurant van het hotel gaan eten. Buiten de deur waren weinig alternatieven en binnen hadden ze een "set menu" in combinatie met een buffet, met vers gemalen koffie na het dessert!

1. N.Lagerweij:
    8 augustus 2013
    Wederom bedankt voor deze 2 verslagen. Zwembad in de natuur en verderop Hoge gebouwen. Het loopt anders allemaal voorspoedig. Straks kunnen we hier nog wat van ze leren.
    De auto doet het ook weer goed, dus geen benzine problemen.
    Hier is hetr nog steeds redekijk goed weer. Gr Leny en Nic
  2. Jopie:
    9 augustus 2013
    Na 2 weken vakantie weer op mijn thuisbasis en de rust om jullie reisverslagen te lezen. Geweldig, maar ik begrijp dat het eind in zicht is. Nog maar niet aan denken en gewoon genieten. Ik lees met plezier jullie verslagen en bekijk de foto's.