Shi Bao Shan

25 juli 2013 - Dali, China

De volgende ochtend, de 25ste, vertrokken we naar Shuang Lang, een oud Dai stadje aan de oevers van het Er Hai meer. Onderweg daar naar toe brachten we echter eerst een bezoek aan Shi Bao Shan, een berg net buiten Shaxi waarop diverse tempels liggen. Vanwege de afstanden tussen die tempels hoef je de auto niet bij de ingang van het complex achter te laten maar mag je met je eigen auto de berg op. Wij zochten de belangrijkste tempels uit om te bezoeken en reden eerst naar de Shilong tempel die tegen de bergwand aangeplakt lijkt en waarvoor we toch nog een aardig stukje moesten lopen. We moesten op de heenweg en heel stuk onlaag lopen en toen door de tempel heen weer omhoog klimmen. Gelukkig vonden we daar een andere route terug naar de auto, zonder klimmen of dalen. Daarna brachten we een bezoek aan de Baoxing tempel. Hier viel aan klimmen niet te ontkomen. We hebben ze geteld, het waren 355 treden stijl omhoog ... En tijdens die hele klim werden we uitgelachen door de apen die om ons heen in de bomen zaten! Wel een hele mooie tempel trouwens, gedeeltelijk uitgehouwen in de rotswand.

Op de berg hadden we champignons gekocht.bde lokale bevolking plukt ze daar in het wild en verkoopt ze aan de toeristen die langskomen. We zochten een restaurantje en in aanvulling op de gewone gerechten maakte Jiang onze zelf meegebrachte champignons klaar, lekker!

Aan het eind van de middag kwamen we aan in Shuang Lang. Dat plaatsje was niet meer zo idyllisch als vroeger. Erg druk en de halve stad was "under construction". We besloten daarom te informeren bij het hotel in oud Dali, waar we eigenlijk pas over 2 nachten heen zouden gaan, of ze nog kamers hadden. Dat bleek nog net mogelijk en dus gingen we, veel eerder dan we van plan waren, naar Dali.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl