Recreatie op z'n Chinees

11 juli 2013 - Yinchuan, China

Op 11 juli gingen we 's middags op bezoek bij een toeristische attractie met de AAAAA status (de Rabobank zou er jaloers op worden), het Sand Lake, zo'n 40 km ten noorden van Yinchuan. We wisten niet goed wat we ervan moesten verwachten maar het bleek een typisch Chinees recreatiegebeuren te zijn. Na de auto geparkeerd te hebben op een groot parkeerterrein iepen we naar een gigantisch gebouw waarin het ticket office gevestigd was. De Amerikanen zeggen altijd dat bij hun alles groter is, bij de Chinezen is dat ook zo. Ze zijn natuurlijk ook altijd overal met veel grotere aantallen. We voeren vervolgens met een boot het meer op, tussen rieteilanden met vogels door. Een soort Loosdrechtse Plassen zeg maar. Na een tussenstop op een vogeleiland voeren we door naar de echte attractie, het zand. Aan de andere kant van het meer begon bij de aanlegsteiger een lange boardwalk, helemaal naar het andere eind van het gebied waar de vertreksteiger was. Onderweg kwamen we alle mogelijke attracties cq bezigheden tegen. Zo waren er de te beklimmen zandduinen (Dunhuang in het klein), je kon ook met een kabelbaantje omhoog, de vogelshow, de zandsculpturen, het onvermijdelijke kameelrijden maar hier ook quad rijden, een museum met medailles van Mao en je kon er zelfs ultra light vliegen. Natuurlijk waren er ook waterfietsen en veel eet en drink gelegenheden. Met de boot werd je weer terug  gebracht en uiteindelijk met elektrische karretjes weer bij de parkeerplaats, een paar kilometer verderop weer afgeleverd. Best leuk om eens meegemaakt te hebben!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl