Naar (Binnen)Mongolië, slot

10 juli 2013 - Yinchuan, China

... gebied met kolenmijnen en zware industrie die helemaal niet mooi waren! Aan het einde van dat kolengebied moesten we binnen 20 km ook nog eens 4 tolstations passeren, die natuurlijk ook zwart van het kolengruis waren. Dat kostte niet alleen geld maar ook behoorlijk wat tijd. De daaropvolgende 150 km naar Yinchuan hadden wat ons betreft dan ook niet echt meer gehoeven. Toen we na een dag van ruim 11 uur  arriveerden waren we dus wel uitgeteld. We besloten daarom meteen maar 2 nachten te boeken. Gelukkig zat ons hotel vlak bij de lokale Drumtoren en dus dicht bij het, verrassend gezellige, centrum. We gingen om de hoek eten en daarna het centrum, met voetgangersgebied!, verkennen en het was erg gezellig op straat.

1. N.Lagerweij:
    11 juli 2013
    Jongens, als ik niet op reactie plaatsen druk, krigen jullie toch wel onze reactie?
  2. Jos en Hetty:
    11 juli 2013
    Hallo Cynthia en Ruud,
    Zo te lezen, hebben jullie het wel naar je zin. Al die avonturen!
    Wij zijn nog niet helemaal in ons ritme, dat komt wel!
    De temperaturen hier vinden wij wel aangenaam, na Turfan en Peking! Die hotpot lijkt mij wel erg lekker. Onze laatste avond in Peking hebben wij dat met ons zessen ook gedaan en het resultaat op en rond de tafel deed niet onder voor de Chinezen rond ons!
    Wij volgen jullie ......op de voet.
    Groetjes Jos en Hetty
  3. Ruud & Cynthia:
    12 juli 2013
    Hallo Nic,
    Helaas zul je toch echt eerst op reactie plaatsen moeten drukken voor wij wat te zien krijgen, anders verdwijnt je berichtje in het niets en dat zou toch zonde zijn nietwaar?
    Gr., C.&R.
  4. Ans en wilfried:
    12 juli 2013
    Hoi Ruud en Cynthia, hier weer eens een reactie van ons, zijn inmiddels ook al weer terug van ons Scandinavie-avontuur en de nieuwe keuken is ook alweer een feit dus we zijn nogal druk geweest de afgelopen 5 weken.
    Desalnietemin volgen wij nog steeds jullie reisverhalen, ziet er allemaal heel bijzonder uit.
    Groetjes Ans en Wilfried