Pas op: slecht wegdek (slot)

19 juli 2013 - Xiangcheng, China

rit kon beginnen. Na een paar uur stevig rijwerk kwamen we op een punt waar een pick up truck vast zat in de modder en daar nam Jiang het stuur weer over. Met de nodige moeite passeerden we deze cruciale passage en vanaf dat punt werd de weg beter. In de loop van de middag arriveerden we in Xiangcheng en dit Tibetaanse plaatsje ziet er gezelliger uit dan verwacht. Niet geheel onbelangrijk is verder dat ze hier een hotel hebben dat veel beter is dan het "beste hotel van Litang", hoewel Xiangcheng veel kleiner is dan Litang. Er is ook wifi en dus kunnen we de reisverhalen bijwerken. Na een rustige middag met een wandelingetje zijn we gaan eten in een lokaal, klein, restaurantje en hebben we het bier vervangen door lokale pruimenlikeur. Daarna nog even kijken naar het (traditionele) dansen op het plein en nu nog even internetten op de hotelkamer. Morgen vertrekken we naar Shangri-La. Benieuwd of die plaats inderdaad zo paradijselijk is als op grond van het boek van James Hilton verwacht mag worden. Aangezien er een felle strijd is gevoerd over het gebruik van de naam Shangri-La, vroeger heette de plaats gewoon Zhongdian, moeten we er maar geen al te hoge verwachtingen van hebben.

1. N.Lagerweij:
    19 juli 2013
    Na 'n zeer lang verhaal over slecht wegdek, dat zeer de moeite waaerd was. Slechts 1 foto dit keer, maar het verhaal was er des te beter door. Jullie staan nu weer op het punt om naar weer een nieuwe (grotere) plaats te gaan. Knap dat jullie zoveel mooie verhalen de wereld(?) in kunnen sturen. Ga zo door. Hartelijke groeten van Leny en Nic