Gestrand!

18 juni 2013 - Kochkor-Ata, Kirgizië

Het was de bedoeling dat we vandaag, 18 juni, naar het Son Kul meer zouden reizen. We wisten echter al dat het weer hoog in de bergen slecht was, bij ons had het de hele nacht geregend en moesten we dus door de modder ploeteren terwijl bij de Yurten waar we gisteren waren 10 cm sneeuw gevallen was! We schraapten de bagger van onze schoenen, gingen de (verwarmde) bus in en kwamen tot Kochkor. In deze plaats zouden we alleen de markt bezoeken en lunchen maar het liep anders. Uit diverse hoeken kwamen berichten dat in Son Kul best veel sneeuw gevallen was. Toen bevestigd werd dat Son Kul ingesneeuwd was, er bleek maar liefst 50 cm sneeuw gevallen te zijn, werd na overleg besloten niet verder te rijden maar hier in Kochkor een home stay te zoeken en de situatie de volgende dag opnieuw te bekijken. Na een bezoek aan het lokale CBT kantoor werden er voldoende B&B adressen gevonden om ons onder te brengen. Het was wel opvallend hoe weinig mensen protesteerden tegen deze afwijking van het programma. Kennelijk hadden niet alleen wij behoefte aan een nacht met douche, toilet en een gewoon bed!

1. Jopie:
    23 juni 2013
    Een georganiseerde reis, maar wel zo spannend als niet alles volgens de planning verloopt. Zo maak je nog wat mee. Ik lees het vervolg! En Ruud beter laat dan nooit van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Groetjes