Een dagje Sanandaj

18 mei 2013 - Kashan, Iran

Vandaag 18 mei lekker een dagje niet in de bus, nou ja, afgezien van een ritje naar het centrum dan. Eerst hadden we nog wat huishoudelijke zaken af te handelen, onze douche moet gerepareerd worden en we moeten de was inleveren. Ruud kon de was zonder problemen kwijt, maar het blijft vreemd hier, dat ze van iemand uit onze groep de was niet wilden aannemen alleen maar omdat ze vrouw is. Natuurlijk werd dat wel opgelost, maar toch. In het centrum bezochten we eerst met de hele groep samen een moskee. Van buiten was deze heel mooi, van binnen wat minder spectaculair. Dit was echter wel de eerste keer dat we tijdens deze vakantie een moskee binnen gingen. En dat werd tijd, want Cynthia is het dragen van een hoofddoek nu al helemaal zat. Wel respect voor de dames hier. Vanaf hier was het ieder voor zich. Eigenlijk wilden we eerst naar het Koerdisch museum maar dat was nog niet open. Bijna vanzelfsprekend liepen we daarom door naar de bazaar. Hoe druk het ook is op straat, en het is echt druk, in de bazaar is het nog drukker maar toch vreselijk gezellig met al die kleine     winkeltjes, kleuren en geuren, mensen in klederdracht, en natuurlijk het winkelend  publiek. Na een paar uur ronddwalen door deze heksenketel hadden we wel behoefte aan wat te drinken. Terrasjes kennen ze hier niet, duidelijk een gat in de markt dus zeker als je ziet naar hoeveel verschillende mensen je hier zou kunnen kijken.