Een dagje Sanandaj (vervolg)

18 mei 2013 - Kashan, Iran

We waren getipt over een restaurant en besloten onderweg daarnaar toe het Koerdisch museum te bezoeken. Het was nu open en na de eerste gang met schilderijen kwamen we bij een restaurant op de binnenplaats van dit gebouw, een van de oudste van Sanandaj. Na een kop thee, naast twee militairen met Kalashnikovs, besloten we er ook maar te gaan lunchen. Met een onleesbare Arabische menukaart kozen we voor het in China beproevde systeem, de keuken in en gewoon aanwijzen. Dit met een prima resultaat: Khoresht, een stoofpotje met vlees, bouillon, kikkererwten, aardappelen en nog wat zaken. Na een rustige middag in het hotel, douche gemaakt, was klaar, gingen we 's avonds terug voor een rondje bazaar in de avond. Nog leuker dan overdag met alle kleurige verlichting. De taxirit terug was helemaal een fantastische belevenis. Dwars door alle rijen verkeer weer veilig terug in het hotel.

1. Joop maarsen:
    21 mei 2013
    Hoi jullie daar dus buiten een rederij in China en een spa in Indonesie kan ik ook een terras in Iran openen.
    Zo te lezen en zo een beetje te weten wat jullie aantrekt in een vakantie hebben jullie het prima naar jullie zin zeker op zo,n busloze dag.
    Heel veel plezier en houd de moed erin.
    Groetjes Joop