YES, we can!

26 april 2013 - Zoetermeer, Nederland

Het is zover. We hebben gisterenavond eindelijk onze paspoorten weer in ontvangst mogen nemen. Ze zijn inmiddels voorzien van visums. Bijzonder fraai is het visum van de Islamic Republic of Iran. Daar is zelfs onze pasfoto, in kleur, in opgenomen. We kunnen dus van start met onze reis.

Degenen die zich afvragen hoe veilig onze route is na de berichten over aardbevingen in Iran en Sichuan, vogelgriep in China en de oorlogsdreiging in Noord Korea kunnen we trouwens grotendeels geruststellen.

Zo was de aardbeving in Iran in het zuid oosten bij de grens met Pakistan (waar we niet komen) en de aardbeving in Sichuan had maar een kracht van 4.8 terwijl de grote beving in 2008 een kracht van 7.8 had (en dat scheelt nogal wat!).

Het enige gebied in China waar vogelgriep heerst en waar we ook komen is in de omgeving van Shanghai maar daar zijn we pas over 3,5 maand (dan is het vast al over) en bij Noord Korea komen we helemaal niet in de buurt.

Dus nog een weekje en dan kunnen we vertrekken, maar eerst morgen nog de uitzwaaiborrel. Tot morgen allemaal!

1. Adinda Metha Geervliet:
    27 april 2013
    Lieve Ruud & Cynthia,
    Heel veel plezier op deze bijzondere reis, het kan zo ineens je leven ten goede veranderen
    De gym juf v.d. Kinderen ging ook op wereldreis Australië Japan China
    Eenmaal terug in Nederland kon ze haar draai niet meer vinden als jonge afgestudeerde Pabo klant
    Denk dat het ook de zoveelste bekrompen regels waren en eissen in het onderwijs die niet ten goede komt aan de ontwikkeling v kinderen
    Nu is ze weer terug in Japan
    Liefde? Nee was geen sprake van een man ergens
    Gewoon opnieuw begonnen en haar hart gevolg
    Leuk hè, de wereld is zoveel groter en mooier als je het kan behappen

Heel veel sterkte Dikke Zoen X Adinda Metha
  2. Manuela:
    27 april 2013
    Hoi Ruud en Cyn,
    Vandaag veel plezier met jullie uitzwaaiborrel. (Jammer dat we niet kunnen komen!) Ga genieten van jullie mooie, boeiende reis en we horen de verhalen daarna wel weer.
    En natuurlijk zullen we jullie volgen via jullie verhalen!

Groetjes uit Opheusden,
    Gerrit, Manuela, Geert en Danique
  3. Jan en Truus:
    29 april 2013
    Hallo Ruud en Cynthia, was de uitzwaaiborrel gezellig en druk, wij hopen voor jullie dat het leuk was en dat jullie met alle officiële documenten op zak nu echt aan de reis kunnen beginnen. Jammer dat we 27 april niet aanwezig konden zijn. We zijn vanavond weer veilig en wel op Schiphol geland na 5 dagen Lissabon. Ook dat was leuk en gezellig. Wij verheugen ons op jullie verhalen en wensen jullie nogmaals een schitterende reis toe.
    Lieve groet uit Duiven, Jan en Truus
  4. Daphne:
    1 mei 2013
    Dag Ruud en Cynthia,

De uitzwaaiborrel was super leuk en gezellig en natuurlijk uitermate goed verzorgd. Nog een paar daagjes en dan gaan jullie de grote reis maken.......spannend. Ik ga jullie verhalen zeker allemaal volgen, want ik ben zeer benieuwd naar jullie reisverhalen. Geniet ervan en ik wens jullie een hele fijne vakantie toe. Tot gauw xx