Reizen door het Rijk van het Midden

30 maart 2013 - Zoetermeer, Nederland

Na de “Zijderoute” gaan we met Jiang verder op reis door China. Vanuit Xian, de stad van het Terracotta-leger, gaan we naar Zhengzhou. In Dengfeng willen we dan het Shaolin klooster bezoeken en vervolgens in Luoyang de Longmen grotten. Via Jixian komen we in Pingyao, een bijzonder goed bewaard gebleven Han stad met een compleet intacte stadswal uit de Ming dynastie. Vervolgens via Taiyuan naar de Wutaishan, en dan naar Yingxian, Hunyuan en Hengshan om het “hangende klooster” te bezoeken.

Daarna gaan we via Datong, Huhehaote en Yinchuan naar de zandduinen van Zhongwei, voor we bij Lanzhou de bergen in gaan naar de Tibetaanse hooglanden. Eerst naar Xiahe met zijn Labrang klooster, en dan via Ruoergai, Maerkang, Ganzi, Litang en Daocheng naar het Yading Nature Reserve. Na de natuur naar de beschaving van Zhongdian, een oude stad die recentelijk is omgedoopt tot “Shangri La”, naar het boek van James Hilton. Heel toeristisch maar toch leuk is Lijiang (op de Unesco Werelderfgoed- lijst) om vervolgens via Lugu-lake in Xichang te arriveren. De stad waar Jiang, Zhou en Jo-Jo wonen.

Waarschijnlijk gaan we van Xichang met de trein naar Chengdu waar we het vliegtuig naar Hong Kong pakken. Eens kijken of we daar een mooi hotel met uitzicht over de beroemde haven kunnen vinden. Dan vliegen we naar Xiamen om door te reizen naar Yongding, om de ronde Hakka dorpen te bezoeken. Na de mooie natuur van Wuyishan en Huangshan komen we tenslotte via toeristische trekpleisters als Hangzhou (met zijn Westlake) en Suzhou (het Venetië van het Verre Oosten) uit in metropool Shanghai.

Vanuit Shanghai vliegen we via Kuala Lumpur terug naar Nederland.

1. Arno:
    30 maart 2013
    Spellenweetje: er bestaat een spel dat 'aan de poorten van Loyang' heet. Interessant he?
  2. Ruud & Cynthia:
    30 maart 2013
    De moeite waard om te kopen?
  3. Daphne:
    9 april 2013
    Wat een mooie reis gaan jullie maken zeg..............ik ben echt benieuwd naar alle vakantieverhalen en foto's tegen die tijd...........