Op naar Cappadocie

6 mei 2013 - Göreme, Turkije

Niet alleen Ajax werd kampioen dit weekend, Galatasaray ook. En dat werd tot laat op de avond gevierd met luid getoeter! De nacht werd dus toch wat korter dan gepland want om 07.00 uur zaten we allemaal in de bus. Via een heel groot zoutmeer en een oude karavanserai kwamen we na een uurtje of 5 aan bij Uchisar Kalesi, een Cappadosisch kasteel. Het is net een gewone berg maar dan overal gangen en schietgaten uitgehouwen. Daar vandaan was het nog maar een klein stukje naar Goreme waar we een echte grotkamer hebben! Na de lunch, lekker in de zon op een dakterras zijn we gaan wandelen tussen de bijzondere rotsformaties en hebben zelfs een kerk gevonden die in zo'n rots is gebouwd.

Omdat het hier veel toeristischer is spreken ze ook beter Engels. Dit was in Ankara niet het geval, best onhandig. Voordeel van zo'n toeristische plaats is dat ze bijna overal wifi hebben (behalve in ons hotel). Dus daar maken we nu nog even flink gebruik van want dat zal straks wel anders zijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ans en wilfried:
    7 mei 2013
    ziet er goed uit allemaal. blij dat de reis nu voorspoedig loopt en het weer zit zo te zien ook wel mee.
    gaan nu jullie plantjes water geven.